We zijn begonnen...

12 januari 2020 - St Lucia, Zuid-Afrika

Lieve allemaal
Na 5 dagen wordt het wel tijd om te laten weten hoe het met ons gaat, dus nu een bericht vanaf een terras in St Lucia. De zon is nu gaan schuilen maar dat is wel lekker na een warme zonnige dag, die we overigens grotendeels in de auto hebben doorgebracht.

Maar we beginnen bij woensdag 8/1. We hebben een prima reis gehad en kwamen keurig op tijd in Johannesburg aan waar we naar ons hotel bij de luchthaven werden gebracht. Daar nog wat gedronken en toen lekker gaan slapen. Ook de volgende morgen begon weer erg vroeg (de Lint he...). Na een royaal ontbijt hebben we op de luchthaven onze auto opgehaald en hebben koers gezet naar Orighstad, een kleine 400 km rijden. Onderweg een paar keer gestopt, o.a. voor een uitzonderlijk mooie bloem die een groep Duitse natuurfotografen hadden ontdekt langs de weg....

De ontvangst in Ploughmans rest was geweldig, een prachtig onderkomen midden in de natuur.
Met prachtig uitzicht vanaf ons terras en een heerlijk diner door de eigenaresse bereid. Om 20 uur viel, geheel volgens Afrikaanse gewoonte, de stroom uit, dus maar lekker gaan slapen en daardoor een heerlijk lange nacht gemaakt en helemaal uitgerust!

Vrijdag 10/1begint de dag met bewolking en regen en helaas dat zal de hele dag zo blijven.
Nu verlangt Zuid Afrika al maanden naar regen, dus wij zullen niet klagen, maar deze dag staat de beroemde Panoramaroute op ons programma, met hoogtepunten als “de drie Rondavels” en “Gods Window”, jullie begrijpen het al, niets te zien door de mist! 😏  Maar Bourke’s Luck Potholes en de Berlin watervallen maakten weer veel goed! Weer een prima overnachting in Hazyview.

Zaterdag 11/1, nog steeds bewolkt en regenachtig, rijden we een groot deel van de dag door Krugerpark. We zien weer prachtig wild, misschien wat minder veel door veel begroeiing nu het zo veel regent. Een olifant voor je auto schiet niet echt op, maar toch op tijd weer het park kunnen verlaten om door te reizen naar ons volgende adres in Mhlume in Swaziland. Wat “minder luxe” maar prima!

Zondag 12/1zou natuurlijk een rustdag moeten zijn, maar we moeten door vandaag en compenseren door het draaien van mooie muziek in de auto. We rijden langs veel suikerriet- en bananen plantages door Swaziland en zien veel mensen mooi aangekleed ter kerke gaan. De maximum snelheid varieert soms en dat is misschien de reden dat Sybe toch net die 60 km/uur niet helemaal door had.... Afijn, als je voor €3,60 een paar km harder kan rijden....😂
Na weer de nodige grensformaliteiten komen we terug in Zuid Afrika en rijden naar St Lucia aan de kust. Bekend om zijn estuarium, krokodillen en nijlpaarden, waarvoor op veel verkeersborden en zelfs in de tuin van ons guesthouse gewaarschuwd wordt. We hebben voor de rust besloten hier 2 nachten te blijven en hebben voor morgen o.a. een boottocht op het programma. Wordt vervolgd.

1. Nelleke:
    12 januari 2020
    Lieve Pleunie en Sybe, een prachtig begin van een bijzondere reis!! Dat is genieten zeg!
  2. Anke:
    12 januari 2020
    Geweldig, wat jullie al meemaken. Wij hier vandaag alweer regen, ik ben het zat! Lieve groten. PS Aart Staartjes overleden aan de verwondingen van zijn aanrijding.
  3. Jos Sint Nicolaas:
    13 januari 2020
    Prachtige foto's dank! Knap als je achter een olifant al te hard kan rijden😂. Fijne reis verder.
  4. Annie:
    13 januari 2020
    Leuk verslag! Pech voor voor jullie, de regen bij de Panoramaroute. Gods Window moet nodig gezeemd worden :-). Wel lekker veel water in de watervallen! Mooie reis maar weer en lieve groet.
  5. Hilje Wolkenfelt:
    14 januari 2020
    Beste Pleunie en Sybe, een hele fijne vakantie. Ik herken veel van jullie reis. Wij zijn afgelopen zomer met het gezin geweest. Een fantastische reis!! Geniet samen!!

Groetjes Hilje
  6. Bep:
    16 januari 2020
    Hoi Pleunie en Sybe,
    Tot gisteren grijs weer hier. Jullie maken een mooie reis en doen nieuwe indrukken op. Dat is genieten! Save trip!