Bijna in Dordrecht, na prachtige dagen!

16 januari 2020 - Durban, Zuid-Afrika

Maandag 13/1 is geen reisdag, maar een rustdag. We maken een tour door een National Park, waar krokodillen, Hippo's en ander wild verblijven. Eind van de middag maken wij een boottocht en zien kuddes Hippo's, enige krokodillen en mooie vogels, waaronder prachtige wevers, bezig met hun kunstige nestjes.

Dinsdag 14/1 vertrekken we vanuit St Lucia via een mooie kustroute langs Durban naar Sea Park, 7 km voor Port Shepstone. We verblijven in de Lombok Lodge, van waaruit we prachtig uitzicht hebben op de Indische Oceaan. Bijzonder is om het kleurverschil te zien door modderinstroom van de rivier in de oceaan, door de overvloedige regen van de laatste dagen.

Woensdag 15/1 gaan we weer verder, nu richting Kokstad. We rijden naar de Oribi Gorge en maken een koffiestop met prachtig uitzicht op de rivier ver onder ons, daarna naar het Nationaal Park, waar we een prachtige route rijden met veel Wildebeest, Antilopen, Giraffen, Zebra's enz. Vervolgens komen we aan in Kokstad, waar we verblijven in Lindela House. We bezoeken in de Main Street de lokale slager die bekend staat om zijn uitstekende Droge worst en Biltong. Uiteten bij Mama Africa blijkt geen optie, maar we vinden een uitstekend alternatief in de omgeving met prachtig uitzicht en een mooie zonsondergang.

Donderdag 16/1 had in het teken moeten staan van Nelson Mandela (museum en begraafplaats), maar soms lopen dingen anders..... Door phishing in Mthatha zijn wij meerdere euro's kwijtgeraakt. Gelukkig kregen we zojuist bericht van ING dat alle opgelopen schade vergoed wordt. Pfffffff! We zijn de ING zeer erkentelijk en hebben een lesje geleerd, helaas. Nu dus weer met goede moed verder, richting Dordrecht, waar we morgenmiddag hopen te arriveren. Dus als het goed is komt het volgende bericht uit Dordrecht SA.

1. Anneke:
    16 januari 2020
    Nog een goede veilige reis verder, en kijk uit !
  2. Bep:
    16 januari 2020
    Pdf, je maakt wat mee.Gelukkig, dat kun je weer achter je laten. Vele prachtige natuur belevenissen hebben jullie al gehad. Straks settelen in Dordrecht. Weer een andere ervaringen. Goede reis!
  3. Jos Sint Nicolaas:
    16 januari 2020
    Dat waarschuwingsbord met die krokodil moet je niet aan denken brrrr.....Bedankt voor de update. Goede en veilige reis verder. De foto's zijn prachtig.
  4. Annie:
    17 januari 2020
    Oeff phishing! Ik zou bijna zeggen: hoe dichter bij Dordt.... Goede en veilige reis verder en veel succes en plezier in Dordrecht!
  5. Liefs, Liseth:
    20 januari 2020
    Hoi Hoi,
    Nou alweer veel gebeurd....
    Ennn natuurlijk veel moois gezien!!
    Geniet en succes in Dordrecht 😃😃💋💋